لیپوساکشن یا چربی کشی


گروهی از چربی های سرسخت را حتی با رژیم غذایی و ورزش منظم نیز نمی توان از بین برد. اغلب این چربی ها در نواحی مانند شکم، پهلو، ران پا، بازوها و گردن انباشته می شوند که بسیار در دید می باشند و از این طریق موجبات نارضایتی اشخاص را فراهم می آورند. پستی و بلندی و ترک های پوست گاها این گونه چربی ها را همراهی می کنند.

این گونه چربی ها نه تنها بر روی ظاهر شخص بلکه بر روی  حس اعتماد به نفس آنان نیز تاثیر منفی می گذارند.  تجمع زیاد از حد این گونه چربی  می تواند حتی سبب کاهش خون رسانی به پوست و در نتیجه پایین آمدن کیفیت پوست گردد.

مسبب اصلی در این میان چربی زیر پوست می باشد که نه بوسیله کم کردن کالری مصرفی و نه توسط بیشتر سوزاندن کالری برای مثال با ورزش قابل مبارزه نمی باشند.

با انجام عمل لیپوساکشن یا همان چربی کشی می توان هدفمندانه این گونه بافت چربی را از زیر پوست در آورده و بدن را تا حدی به شکل دلخواه نزدیک کرد. بالاترین جواب دهی را لیپوساکشن در نواحی شکم، پهلو و غبغب دارد.

پی آمدهای لیپوساکشن:

در اغلب موارد لیپوساکشن به دلیل زیباسازی فرم بدن انجام می پذیرد. پیش از عمل حتما برای خود روشن سازید دلیل اصلی شما از انجام لیپوساکشن چیست. حتما با جراح خود درباره تصور خود از نتیجه عمل  صحبت کنید و از او بخواهید درباره نتایج ممکن و مرز های موجود  در لیپوساکشن برای شما توضیح دهد.

اگر تنها به دنبال راهی برای کاهش وزن می باشید مسلماً لیپوساکشن راه درستی برای شما نمی باشد. هدف از لیپوساکشن  کشیدن سلول های چربی ها تا دانه آخر نمی باشد، بلکه بوجود آوردن سطح هموار و هماهنگ با بدن شما است. هنر جراح متخصص شما می بایست علاوه بر مهارت در انجام لیپوساکشن در تصمیم این نیز باشد که چه مقدار چربی از شما برداشته شود و چه مقدار بماند.

لیپوساکشن مختص سن خاصی نمی باشد و تنها پیش شرط آن داشتن پوستی سفت و انعطاف پذیر می باشد.

ریسک های نهفته در لیپوساکشن:

ریسک های نهفته در جراحی لیفتینگ شکم اندک می باشند مشروط بر آنکه این جراحی توسط پزشک متخصص جراحی پلاستیک که دارای تجربه کافی در این جراحی می باشد انجام پذیرد.

پس از لیپوساکشن ممکن است نواحی ساکشن شده تا مدتها دچار تغییر حس شوند که این امری طبیعی بوده و به مرور زمان از بین می رود.

در صورت مستعد بودن بدن برای اسکارهای بدفرم و همچنین نپوشیدن منظم گن امکان این می رود که به جای دستیابی به یک سطح هموار سطح ناحیه ساکشن شده ناهموار و نامنظم گردد. در صورتی که این ناهمواری ها پس از چند هفته از بین نروند نیاز به انجام ساکشن مجدد می باشد.

در مواردی بسیار اندک  آمبولی توسط سلول های چربی گزارش گردیده است.

توصیه های پیش از جراحی:

حداقل ۱۴ روز پیش از تاریخ جراحی می بایست با مشاوره پزشک معالج استفاده از داروهایی که خواص جلوگیری کننده از انعقاد خون را دارند قطع نمود.

به حداقل رسانیدن مصرف نیکوتین و الکل ۴ هفته قبل از تاریخ عمل

در صورت وجود آلرژی و یا بیماری در حال معالجه حتما جراح خود را مطلع کنید.

اگر به سرعت و بر اثر ضربات کوچک دچار کبودی می شوید حتما جراح خود را مطلع کنید

توصیه های پس از جراحی:

پس از جراحی برای مدت  ۸ ـ ۶ روز نیاز به پوشیدن گن مخصوص می باشد که بوسیله آن از بوجود آمدن و تجمع سرم میان سطح پوست و حفره های بوجود آمده زیر پوستی جلوگیری می شود.

مانند هر جراحی دیگر پس از لیپوساکشن نیز نواحی عمل شده دارای کبودی و تورم می باشند. کمپرس سرد برای بهبود سریع تر کبودی توصیه می شود.

در اثر تجمع مایع لنفی در بافت های ساکشن شده امکان دارد در روزهای نخست پس از عمل دچار اضافه وزن ناچیزی گردید که پس از گذشت یک هفته دوباره به حالت عادی بازخواهد گشت.

قضاوت در مورد نتیجه نهایی لیپوساکشن ابتدا پس از گذشت ۹ ـ ۶ ماه امکان پذیر می باشد.

پس از جراحی مدت زیادی از لگن استفاده نکنید و تلاش کنید حتی در صورت امکان عصر روز جراحی با استفاده از کمک همراهان حداقل برای رفتن به توالت از جای برخیزید و از روز بعد در راهرو بیمارستان پیاده روی کوچکی داشته باشید.

در صورت قابل جذب نبودن بخیه ها پس از۱۰ ـ ۸ روز کشیده می شوند.

به مدت یک هفته استراحت  در منزل توصیه می شود.

به مدت ۱۰ ـ ۸ هفته از برداشتن بار سنگین و فعالیت ورزشی من جمله شنا خودداری شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *