جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین‌


از جمله تغییراتی که با بالارفتن سن برای افراد پیش می آید شل شدن عضلات پلک پایین، کاهش کلاژن و الاستین پوست و تجمع چربی ها میباشد که این موارد باعث ایجاد چین و چروک ، پوست افتاده پلک و پف زیر چشم میگردد.
طی جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین باتوجه به فرم و وضعیت پلک هایتان چربی های اضافی درناحیه زیر چشم برداشته شده یا به صورت یکنواخت پخش میشوند، پوست اضافی و افتاده درصورت نیاز برداشته میشود.
انجام این جراحی باعث میشود حالت خسته و پف آلود چشم برطرف شود و تاثیر به سزایی در باز شدن نگاه و درخشان تر شدن چشم هایتان و نهایتا شادابی و جوانی فرم چهره فرد دارد.
بسته به میزان چین و چروک و افتادگی پوست ممکن است برش جراحی به یکی از دو روش زیرمژه ای (subciliary) یا از داخل (transconjuctival) ایجاد شود که در هردو روش ردی از محل برش و بخیه باقی نمیماند.
توجه: انجام این جراحی محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد برحسب نیاز میتوانند نسبت به انجام آن مبادرت بورزند.
باتوجه به این که محل جراحی در مجاورت اعصاب و عضلات حساس پلکی و چشم ها میباشد انجام این جراحی دقت و ظرافت و تجربه بالای جراح پلاستیک را میطلبد.
به منظور رسیدن به هدف مطلوب طی این جراحی جراحی به طور معمول نیاز به بیهوشی کامل میباشد.
توجه:درهنگام تکمیل پرونده خود و همچنین درخلال جلسه مشاوره حضوری اطلاعات کاملی از وضعیت پزشکی خود و انتظاراتی که از عمل جراحی دارید با جراح مطرح کنید.

توجهات لازم جهت جراحی

مصرف داروهای رقیق کننده خون(ضدانعقادی) مانند آسپرین، پلاویکس، وارفارین و … میبایست با مشورت پزشک معالج قبل از جراحی قطع گردد.
مصرف ویتامین E و امگا۳ را ۵ روز قبل از جراحی متوقف نمایید.
آزمایشات و مشاوره های لازم را به طور کامل و درزمان بندی تعیین شده انجام دهید و روز جراحی همراه خود داشته باشید.
به منظور بهبود نتیجه جراحی مصرف سیگار و دخانیات را حداقل از ۴۸ ساعت قبل از عمل تا طی
دوره نقاهت متوقف نمایید.

به طور معول پس از جراحی ناحیه پلک پایین دچار تورم و کبودی میشود ممکن است به دلیل مصرف پمادهای چشمی تجویز شده دچار تاری دید شوید که کاملا طبیعی و بی خطر است.
فروکش کردن ورم ناشی از جراحی و پدیدار شدن نتیجه نهایی مستلزم گذر زمان و صبر است.
داروها قطره ها و پماد های چشمی تجویز شده توسط پزشک را پس از جراحی به طور صحیح و طی زمان بندی دقیق استفاده کنید.
اگر از جمله افرادی هستید که از لنزهای تماسی طبی برای چشم هایتان استفاده میکنید میبایست تا زمان فروکش کردن ورم و التهابات ناشی از جراحی از آن استفاده نکنید و پس از بهبودی نسبی و‌مشاوره با جراح استفاده مجدد آن را از سرگیرید.
بخیه های پوستی به کاربرده شده برای این جراحی از نوع کشیدنی است و میبایست یک هفته بعد کشیده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *