لیزر فرکشنال co2


لیزر دی اکسید کربن در ادامه پیشرفت علم پرتو درمانی پوست طراحی و ساخته شده که علاوه بر استفاده در انواع جراحی ها کاربرد های بسیاری نیز در عرصه زیبایی پیدا کرده است. آغاز به کارگیری لیزر در جوانسازی پوست، درمان آکنه اسکار و چین و چروکهای صورت به سال 1995 میلادی بر می گردد.

توسط لیزر دی اکسید کربن از یک سو بیرونی ترین لایه پوست برداشته می شود و از سوی دیگر به واسطه گرمای تولید شده در لایه های عمیق پوست بافت کولاژن به صورت دراز مدت تحکیم می یابد.

مولکول آب قدرت جذب بسیار بالایی برای طول موج لیزر دارد. بواسطه آب زیاد موجود در سلول های پوست اشعه لیزر به خوبی جذب این سلول ها شده و با تبخیر آب موجود در سلول باعث انحدام سلول می گردد و اینگونه بسته به مقدار انرژی تعیین شده لایه مورد درمان پوست برداشته می شود. نوسازی صطح بیرونی پوست توسط سلول های کراتینوسیت انجام می پذیرد. نیروی گرمایی حاصله در بافت های عمیق باعث تحریک سلول های فایبروبلاست و بدین وسیله نوسازی کلاژن و الاستین می گردد و همچنین باعث سفت شدن بافت کلاژن که به واسطه بالا رفتن سن دچار افتادگی و شل شدن گردیده می شود. از این خواص به خصوص برای صاف و هموار کردن سصح پوست و کوچک کردن جای زخم و اسکار بهره برداری می شود.

بوسلیه نو آوری سیستم فراکشنال سطح پوست یکنواخت بوسیله لیزر تابیده نمی شود بلکه بصورت نقطه های کوچک کنار هم، بدین گونه سطح میان دو نقطه سالم می ماند و سبب کوتاه شدن دوران نقاهت پس از درمان می گردد.

دستگاه های لیزر غیر تهاجمی مانند اربیوم لیزر و یا ان دی یاگ لیزر که تنها تاثیر گرمایی بر لایه های عمیق پوست بدون توانایی لایه برداری سطحی پوست را دارا می باشند توانایی بهبود تصویر خارجی پوست را ندارند.

موارد کارآمد لیزر دی اکسید کربن فرکشنال:

برطرف کردن چین و چروکهای سطحی و عمیق

شل شدن و افتادگی پوست

اسکار یا جای زخم (اسکارهای هایپوتروف، اسکارهای هایپرتروف، اسکارهای سوختگی، کلويیدها)

زگیل های رنگدانه دار

ملاسما (لک صورت)

روزنه های باز پوستی

آکنه اسکار

اکتینیک کراتوزیس

به دلیل عملکرد لایه برداری لیزر دی اکسید کربن می بایست پس از درمان تا 6 هفته از پوست در برابر نور خورشید محافظت کرد. برای درمان با لیزر نیازی به بیهوشی نمی باشد و برای اینکه درمان با لیزر بی درد باشد پیش از درمان از کرم های بی حسی موضعی استفاده می شود. بسته به بزرگی ناحیه مورد درمان زمان درمان از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر می باشد. پس از درمان پوست قرمز و متورم می باشد که تا چند روز به طول می انجامد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *